COOP Norden debat

1. Det er ærgerligt at der er uro i toppen af COOP Norden. Enhver kan ved at afprøve de fælles COOP varer opdage, at man får gode varer til en lav pris. Hvordan fastholder man den menige medarbejders enthusiasme for projektet, hvis toppen ikke kan enes? Det bliver svært.

2. Det er svært at gøre det rigtige for brugsforeningsbevægelsen, for man er op mod stærke kræfter. I hvilket omfang skal man lade konkurrenterne stille dagsordenen? FDB, som er ejeren af de danske aktier i COOP Norden prøver f.eks. med sine forbruger tiltag – såsom at gå ud i debat med danske skole børn. På FDB’s forbruger debat kan læses:
“Landet rundt har FDB vist biograffilmen “Supersize Me” om McDonalds-kulturen for skoleelever. Alene den seneste uge har 450 elever set filmen og bagefter drøftet dens indhold”, læs selv på FDB Debat

Det er jo et godt initiativ, men det hænger ikke sammen, hvis forretningsdelen ikke finder en måde at følge dette op på, f.eks. ved at være tilbageholdende med markedsføring for den slags produkter. Det er en debat jeg har taget op i et par indlæg, dels i tidsskriftet Magasinet, marts 2005, dels på nettet:
Et par indlæg i FDBs debat af Per-Olof

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s


%d bloggers like this: