Hvorfor ny blog?

..det gamle vandtårn i Lillerød…Jeg er blevet opmærksom på, at min gamle blog er smadderbesværlig at skrive til. Den kræver en Google-konto – og hvem siger, man har lyst til at tegne sig for den, fordi man har lyst til at kommentere et eller andet, som jeg siger?

Altså har jeg fulgt et godt råd og er steget på denne kanal.

Som bruger set, er den ikke meget anderledes. Men jeg har bemærket, at jeg kan importere hele den gamle hertil, og det vil jeg finde ud af. Der er adskilligt, jeg vil finde ud af! En af de ting jeg har savnet på Blogger, vist nok kun fordi jeg ikke kunne finde ud af det eller ikke ville ændre mit gamle look, er at lave link til andres blog’er. Her kommer et digt, jeg havde i Folkebladet for Farum, Birkerød, Allerød den 19.9.1973, for nu at begynde med noget!

VANDTÅRN FARVEL

af Per-Olof Johansson, Allerød

Jeg sidder i Vandtårnet en efterårsdag.
En Larve på et blad runger og knaser.
Trinene opad i mørket genlyder
af fodtrin fra sommerens besøgende gæster.
Ud over landet ligger tågen som sne
omkring småbitte matadorspilshuse.
Jeg slår to seksere og trækker et kort,
hvorpå er tegnet selve klovnen fra skovene,
med blade i håret og rejsning parat,
hej ned ad trappens hvirvler og hvirvler.
Vandtårnets borgport brager i bag mig,
da skovens lysning opsluger mig helt,
alting ser jeg nu indefra, dig og mig
og alle som elsker og elsker.

På et postkort med regnbue
over marker og skoven, lyser vandtårnet hvidt
i hvert af mine øjne, så store som thekopper,
gyldenrødt stiger så solen af skyen
og kaster stråler mod den hvide krystal,
fortidens billeder ruller igennem mig
da byen ligger fri af tågen og mørket,
her døde de levende, her lever de døde,
af vand, vand, en overflod springflod af vand,
fyldt til randen er min mund med vand
som en eller andens kærlighed forvandler til vin
i min krop, som synger og synger og synger
på samme bølgelængde som verdenshavet,
sådan går bryllupstoget igennem skovene.

 

besøg per-olof.dk på hans hjemmeside..

Tags: , , ,

5 kommentarer to “Hvorfor ny blog?”

  1. harning Says:

    Fantastiskt – hvor blir jeg glad😀 Nu kan jeg jo både følge med i hvad du skriver og kommentere😀

  2. perolofdk Says:

    – og jeg har fået lige så mange kommentarer på een dag som på tre år på Blogger! Okay måske har jeg fået et par mere der, men ikke mange.
    Jeg tror nok jeg som udgangspunkt vil skrive i Blogger fordi det opdager Google indenfor et par timer. Så kan jeg jo bare importere hertil lige efter.

  3. harning Says:

    Jamen godt så, kommentarfunktionen-debatten-og interaktionen er vel også det der skiller hjemmesider fra blogs😀
    Jeg ved ikke hvordan det er på Blogger, men noget af det som jeg sætter mest pris på her er muligheden for at følge med i de indlæg hvor man har lagt en kommentar, især når man er så glemsom som jeg – så skal jeg ikke selv huske på hvilke blogs jeg har været inde på-og det jo smart..
    Det med google ved jeg ikke rigtig – men nu er mine indlæg altid tagged med harning – og så dukker de op lpå Google i den rækkefølge flest folk har søgt på…tror jeg nok…
    Nu har du vel også tilføjet dsfs blog? For pt virker det som om den er gået lidt i dvale, og det synes jeg jo er ærgelig😀

  4. Allan Says:

    Bare som information: Jeg har brugt WordPress nogen tid, og jeg bliver altså også besøgt af Google i løbet af få timer.

  5. perolofdk Says:

    – tak Allan – det lyder godt, og jeg kan da se jeg er med –

Skriv et svar

