Søgt på per-olof.dk i november måned:

- at ramme sømmet på hovedet

Blandt 719 søgesætninger, kender jeg ikke de 56 %, men formoder det er sætninger som vurderes for at være for almindelige til at tæller gider oplyse om dem.Blandt de opførte resterer 246 sætninger eller ord, hvor søgerne har fået meningsfulde svar på mine sider. Det synes jeg er rigtig godt gået!De ti hyppigste søgesætninger/ord er 

de fire temperamenter
digte
medaljon
landsbyggefonden
julebrev
kommunernes landsforening
spånkurve
guldhorn
de fire elementer
julelandskaber

 De eneste helt misvisende søgninger i den kendte  gruppe er: folkevandringstid danmark fund 105  

Ordene og tallet optræder selvfølgelig

3 kommentarer to “Søgt på per-olof.dk i november måned:”

  1. harning Says:

    Mon det der med blogs og søgesætninger ikke kunne blive genstand for et tv-program ala: Vis mig de søgesætninger der er havnet på din blog – og jeg skal sige hvem du er …
    Hvad synes du – passer ovenstående liste ind på en personprofil af dig og dine interesser?

    Selv undres jeg ganske ofte over nogle af de sætninger der har sendt folk til min blog – ikke nødvendigvis så meget de enkelte ord men mere heleden, så som de meget åbne spørgsmål el de direkte: Hvem er statsminister? , Hvad betyder ordet diskriminering? Osv..

    Er det sådan, at nogen mennesker har taget informationen om; at man kan finde svar på alle sine spørgsmål på nettet meget bogstaveligt?

  2. per-olof.dk Says:

    Hej Harning – jo jeg kan godt genkende de der ‘almene’ spørgsmål – men jeg synes forbløffende mange af de søgesætninger, jeg ser, er direkte relateret til det, jeg udtaler mig om. ‘Digte’ er selvfølgelig noget alment! men jeg er jo udmærket tilfreds med, at nogen ser netop mine digte ved at stille det almene spørgsmål. ‘Julelandskaber’ undrede jeg mig over – men det er indeholdt i ‘julebrev’, jeg havde bare glemt det. Det er naturligvis en side som har haft lavt besøg jævnt hen – men jeg skal love for at den bliver opdaget nu – ret morsomt. Jeg synes de ti søgesætninger rammer min profil, som du kalder det, meget godt. ‘Allerød’ mangler og ‘gud’ – men ikke alt kan ligge på toppen, de er med længere nede!

    Jeg turde altså godt stille op til den TV-test! – men mon ikke det er for speciel en vinkel for almenheden? Måske var det noget for ‘den 11. time’ på DR2 –🙂

  3. harning Says:

    Tja, hvad der interesserer “almenheden” når det gælder den slags programmer ved jeg ikke – synes bare der er en uendelig lang række programmer på temaet i alverdens varianter.. 😀

    Og – udover de der par underlige spørgsmål, så synes jeg faktiskt også at de ord som sender flest folk hen på min side – er ord der passer meget godt ind i en profil af mig – såm måske er der noget om snakken…

Skriv et svar

