Det er vigtigt, at foreligge tilgængelig –

cut9.jpg

Dette er ikke en blog, som dagligt besøges af de mange. Har jeg haft 30 besøg, regner jeg det for fint. Hvad der undrer mig er imidlertid, at jeg på mine andre adresser kan have langt flere besøg. Jeg formoder, at det hænger sammen med, at brugerne går efter specifikke svar og ikke alment interesserer sig for ‘mig’ eller mine meninger. Der er i dag megen fokus på ‘mange’, og det er mig ikke en fremmed vinkel. Hvis ‘de mange’ opfattes som et mål i sig selv, må der være noget galt. men nettet har en sådan mængde af tilbud, at det er fint, at der overhovedet er nogen, som kan finde frem til en! Det som lå i skrivebordskuffen,nåede i fortiden næppe nogen eller kun i sjældne tilfælde og år efter.Jeg har heftet mig ved, at Poul Henningsen for en ung forfatter engang skal have pointeret vigtigheden af – ‘at foreligge’. Det er en minimumsfordring javel, idag kan den opfyldes på helt andre forudsætninger end da den blev fremsat!

I dag ser jeg i Politken, at DR laver afstemning om, hvilket af arkivmaterialet, som man skal starte op med at digitalisere og stille til fri afbenyttelse på nettet. Det er vel et ok nitiativ.

Jeg synes stadig godt man kunne gribe fat i min ide om en Søren Melson-Kavalkade. Det er jo ikke kun genkendelsens glæde, som skal opsøges – det er også noget, som et par generationer slet intet kender til! Derfor skal der formidling til!

Tags: , ,

Skriv et svar

