Indlæg i Informations debat om digte

billeddigt c per-olof johansson

Jeg forstår ikke, hvorfor digte
ikke kan være en del af mediebilledet.
Trykt,lyd,levende billeder.
Ikke digterne, men digtene.
Alt muligt slipper ellers gennem filteret,
filtreret og ufiltreret.
Hvad er det som gør digte til en helt særlig
angstfremkaldende
afskyfremkaldende
kravfremkaldende kategori.
Mere tabu end nøgenhed.

Link: Informations debat om digte

Tags: ,

En kommentar to “Indlæg i Informations debat om digte”

  1. anita thomhave simonsen Says:

    hej Per-Olof!

    ja du har ret…der kunne godt være flere digte i medierne…det ville jeg også nyde…..jeg undrer mig også nogle gange over at min interesse for kunst også er ret lidt repræsenteret i tv…..jeg har ofte tænkt på: Gad vide hvornår en tv-avis ville blive flyttet fordi der kom en reportage fra åbningen af en kunstudstilling eller andre kulturbegivenheder….det er vist kun den sportslige verden, der får den slags flyttet…..tænker også nogle gange på, at det kunne være dejligt med et tv-program, der omhandlede kunst…….de hænger vist ikke på træerne…men det kan selvfølgelig være det kommer…kunne da forestille mig, at der sagtens var mennesker, der kunne lave den slags….også med digtoplæsning eller diskussion af digte…..så hørt….

Skriv et svar

