Tænker på Hammershøi

Lund med ukendt navn
Lund med ukendt navn

I Information forleden skrev Mads Qvortrup om Hammershøi-udstillingen i London. Det er ikke de stille stuer, der tiest får mig til at tænke på Hammershøi, men ‘Tirsdagsskoven’. Der findes nok en reproduktion, det er nu en lille lund, jeg ikke kan navn på, som bringer ham i tankerne. Det ligner egentlig ikke og stemningn er en anden – men sådan kan man altså ha’ det!

Tags: ,

2 kommentarer to “Tænker på Hammershøi”

  1. anita thomhave simonsen Says:

    det er fint at se og læse om…og jeg kunne sagtens få associationer til Hammerhøj her også…. særligt et billede fra Henrik Wivels “Vilhelm Hammershøi” som jeg engang købte gennem Kunstbogklubben for efterhånden en del år siden…billedet på side 30 “Landskab. Lejre, 1905” , der ifølge denne bog skulle findes på Nationalmuseet i Stockholm, minder utrolig meget om dit fotografi….jeg ved ikke om det er det samme du tænker på Per-Olof…men jeg huskede lige dette billede, da jeg så dit indlæg…

  2. perolofdk Says:

    – Tirsdagsskoven ligger ved Hillerød og har kun een skovformation, mens Lejre billedet nok har to. Sådan er det med associationer – det behøver ikke at være lige præcis for at være budbringer – nu blev jeg så ført til et andet, som måske i den henseende er bedre – tak for det.

Skriv et svar

