Hvad styrer bloggens læsere efter

I dag er prikken rød -

Jeg kan se, at denne blog får et stadigt stigende antal besøg, og det er jo interessant for sig. Men når jeg så ser på, hvilke sider som besøges, undrer jeg mig en del. De nyeste sider er som regel svagt besøgt. Det er ældre sager, som får besøg. Min slutning er, at man finder de besøgte indlæg via Google, fordi man har et bestemt ærinde, det er ikke i og for sig denne blog, man besøger, for så ville man vel interessere sig  -også – for det nyeste? Selv er jeg jo af naturlige grunde mest optaget af det jeg umiddelbart har sat på, men formaner mig selv: Det er måske meget godt, at indlæggene holder interessen længere end som så -.

whistleblower – i dag er prikken rød

Tags:

11 kommentarer to “Hvad styrer bloggens læsere efter”

  1. harning Says:

    Men en blog er vel både og? Og en del af dem som finder vej via enkelte gamle indlæg hænger da også ved som faste læsere – eller det gør de da hos mig, ligesom jeg også har fundet nogle af de blogs som jeg læser jævnligt via enkeltsøgninger.
    Dertil handler det måske også om, hvad man skriver om. Generelt har jeg fx mange både faste og tilfældige læsere på mine indlæg om anbringelser af børn og unge, og her i den søde juletid virker det som om alle gerne vil have
    en julehistorie for børn.

    Og sådan synes der at være mange forskellige variabler.🙂

  2. perolofdk Says:

    – ja det kan jeg også se hos mig – at julen trækker – jeg kan faktisk ikke huske, hvad det går ud på, det jeg har! Jo det er om ‘julbrev’ – som vi sagde…
    – jo besøgene er både og – men lidt forundring bliver der altid tilbage…

  3. harning Says:

    lidt inde, lidet ude af kontekst..
    Men ved du hvad der er sket med politikens twingly?
    Og har alle danske aviser nu bestemt sig for ikke at returnere bloggernes linktjeneste længere ved at sende læsere fra deres artikler?
    Blogsynery synes også at være gået i stå?

  4. perolofdk Says:

    Blogsynery kender jeg ikke – men jeg har brugt Twingly en del til artikler på Politiken – skønt også tit manglet den under mange artikler. Linket synes at være brugt mere eller mindre tilfældigt. Sidst jeg havde det programmet- glemte jeg at pinge! men funktionen er elegant, fordi man selv har styr over sit indlæg og avisen er uden ansvar. Måske har der været noget, de opfatter som misbrug? Jeg synes nu ikke særlig mange har benyttet sig af muligheden. Nu har jeg i hvert fald sendt dem en mail med spørgsmålet, om de har droppet funktionen. Det kan jo osse bare var et teknisk slip – sådan nå hov!
    Information bruger stadig links via overskrift.dk under rubrikken “blogsfæren”-
    Apropos ude eller inde af kontekst: Siden du fremhævede min avatar er jeg blevet vældig glad for den! og bruger den osse på Facebook og vil også bruge den i anden sammenhæng – når jeg kommer i tanke om, hvordan jeg fik placeret et klip i adresselinjen til per-olof.dk!🙂. WordPress har jo selv fundet å at anvende den i adresselinjen. Besøgende kan trække den ud på skrivebordet, hvis de er opmærksomme på muligheden – et lille opmærksomhedssignal. Ja nu hedder den noget andet end avatar – men…

  5. harning Says:

    Tak for info.😀
    Og ang din avatar – så glædes jeg hver gang den fremstår i kommentar sidebaren på min blog – den pynter jo nærmest hele min side op.😀

  6. harning Says:

    Og
    Måske hvis jeg kunne stave.. For vist kender du Blogsynergi – det er redskabet som forbinder netop information med overskrift.dk. 😀
    Jeg synes bare ikke at det er nær så effektivt som Twingly – hvor linksene fremtræder i umiddelbar og meget synlig forbindelse med den enkelte artikel.

  7. perolofdk Says:

    – taktak…jamen dog🙂
    – den har en historie den avatar. Jeg havde et program med at tegne sammen med børnene – ud fra udgangspunktet: en enkel ide, der kunne arbejdes videre med. Jeg delte i dette tilfælde et A4 ark op i felter, som jeg fyldte med noget figuragtigt, forfra og en face. Den sort-hvide version blev kopieret og kunne bruges som malebog, for dem der ville det. Nogle ‘tegnede med’ og lavede deres egne ark. Nogle valgte at gå videre ud fra en enkelt figur etc. Så kører det en periode – og pludselig er vi alle ovre i en ny ide en anden dag. Nå men jeg legede så malebog med min egen version ud fra enkle farvevalg – og en af dem er så blevet avataren. Så for mig selv er der også den erindring knyttet til den, når den dukker op. Det er jo lige mig ..🙂 – hvilket åbenbart er ideen med en avatar. Det kan jo være et åbent spørgsmål, hvad det er, man ser – hvilket man kan få en god snak med børn om, imens man tegner. Både farvevalg og ‘figuren’ kan være bestemmende for svaret…

  8. perolofdk Says:

    -apropos blogsynergi – nå på den måde. Faktisk har der på Information været en periode, hvor links leveret af overskrift.dk var placeret ved pågældende indlæg – det er de så gået fra. Man bliver lidt nysgerrig efter deres argumenter for det ene eller andet. Det er garanteret noget med, at nu skal de bloggere ikke komme for godt igang…tror jeg…webmasteren gør det logiske, og så bagefter opdager journalisterne det og kommer med ødelæggende ideer, fordi de føler sig truet si eller så…

  9. harning Says:

    Fik jo slet ikke kommenteret på pædagogikken.😀
    For, ih hvor det glæder mig at jeg ikke er den eneste som synes at børns egen kreativitet skal opmuntres efter at jeg i årevis både som pædagog og som mor har kæmpet en ren vindmøllekamp mod institutionernes insisteren på at masseproducere pokemonkopier og des.lign som børnene så farvelægger. En helt vanvittig idé som fuldstændigt kvæler både deres kreativitet og troen på egne evner

  10. perolofdk Says:

    – jeg kan godt huske, at man i barndommen har haft fornøjelse af at farvelægge en tegneserie. Eller at kopiere bagsidebilleder fra Anders And via madpapir og så farvelægge. Det er noget med, hvilket omfang den slags får. Programmet må være “Hellere dårlig realisering af egen plan end god realisering af andres” – når det gælder det kreative i barndommen. Men selvfølægelig er der ting at lære – det skal bare ikke helt tage over, så en udstilling af børns tegninger f.eks. ser ud, som om de var lavet af læreren! men hvis en kunstner har medarbejdere – så skal det vel være kunstnerens valg, der slår igennem – trods alt?🙂

  11. harning Says:

    Til orientering – Politiken har ikke droppet twingly – de har vist bare lidt vanskligheder med tekniken.🙂

Skriv et svar

