Avisen: Tirsdag 190509

Læserbrev i Politiken 23. maj 2009

Læserbrev i Politiken 23. maj 2009

Avisen: Tirsdag

Læger bag ulovlig tvang af psykisk syge.
Taliban skød og slagtede folk,
hvorfor 1.500.000 pakistanere er på flugt.
Tamiler har tabt i blodigt opgør med Sri Lanka,
tusinde dræbte, tusinder på flugt.
Sprit og narkokørsel endte med lille piges død.
Er det ikke nok?
Nej, med et mareridt på film
har smilende instruktør og skuespillere
rystet  publikum i Cannes,
rystet pressen i Cannes, virkeligt rystet.
Virkeligheden virker for langt væk.
Cannes kan, hvad virkeligheden ikke kan.
 
 
 

Per-Olof Johansson

PS.: Et digt sendt til debatten bliver ofte hakket ud med “/” – derfor lod jeg det afgå i en køre, i håb om at det overlevede. Men det var tænkt som skrevet her.

Taliban eller Taleban?

Tags: , , , , , ,

4 kommentarer to “Avisen: Tirsdag 190509”

  1. harning Says:

    Må tilstå at jeg er imponeret:-) – for jeg troede slet ikke at de tog digte ind som læserbreve, men med dit eksempel må jeg jo nu bare æde mine fordomme mod politiken og erkende at de måske ikke er så ringe endda.🙂

  2. per-olof.dk Says:

    – jeg ved jo ikke om de har tænkt på at det er et digt? Eller også har de tænkt, og accepteret mit kompromis!🙂
    Jeg har gjort noget lignende ikke så få gange i min tid, og tænkte faktisk på at lave en lille præsentation – hm hvis der bliver tid på programmet – men som ide…

  3. harning Says:

    Synes en lille præsentation lyder som en glimrende ide.🙂

  4. perolofdk Says:

    – Tak for opbakningen – de må frem af arkivet!🙂

Skriv et svar

