Alternativ til Informations kronik

Informations invitation til kronkikkonkurrence 2009
Informations invitation til kronkikkonkurrence 2009

Dagbladet Information inviterede til årets kronikkonkurrence under titlen ”Mødet”. Men invitationen sluttede: ”Fortæl os din historie om et menneske, en kultur, en oplevelse, et møde, en bog en sang eller noget helt syvende, der ændrede din livsbane.” Det lød jo ret frit. Jeg skrev min artikel under titlen ”Udenfor konkurrence” og sendte ind. Svaret var, at 85 havde reageret og seks var udtaget som de nominerede, som læserne skulle vælge imellem. Og at jeg ikke var blandt de udvalgte. I og for sig heldigt, som det vil fremgå! Men da artiklen følgelig ikke vil blive trykt i avisen, sætter jeg den på nettet, som supplement til de nominerede, en mulighed alle de øvrige vragede i vore dage også har, hvis ønsket ikke blot var at vinde, men også – at blive læst. Alle har måske ikke muligheden teknisk set  – så kan de sende artiklen til mig som pdf-fil eller i Word, så laver jeg en hjemmeside, hvorfra der linkes til artiklerne. Den som anbringer den under egen adresse, kan få sit link på siden. Har du synspunkter på sagen, er de velkommen her på bloggen.

Link til de afvist  med mig selv som første bidragyder finder du på min hjemmeside Alternativ til Informations kronik.

Tags: ,

En kommentar to “Alternativ til Informations kronik”

  1. perolofdk Says:

    Jeg har mødt det synspunkt, at dette smager lidt af misforståede og forsmåede genier. Det er slet ikke det, der ligger bag. Avisen kan jo selvsagt ikke offentliggøre 85 kronikbidrag på tryk – men her på nettet er det intet problem. Det ville dog vel osse være lidt voldsomt, at bede læserne vælge mellem 85 kronikker, selvom man kan lave smarte afstemningssystemer på nettet, det er jo ikke der, problemet ligger.

    Denne offentliggørelse af andre konkurrencebidrag er et tilbud, til læsere og bidragydere, ikke kritik af konkurrencens indretning.

Skriv et svar

