Avner og kerner

 

ABC
ABC

  

 

 

Nyt Splints & Co
Ord før bundlinjen, ’Splints & Co. 17 /2009

I mangt og meget er livet mere ”både og” end ”enten eller”. Vi får ingen kerne uden avner, og klid af avner er et vigtigt kosttilskud.
Hvilken betydning har digtningen, er det hverken som avner eller kerner?
Suzanne Brøgger, har en bemærkning om digtningens betydning i Weekendavisens tillæg ”Bøger” (17.7.2009): ” I løbet af min levetid er lyrikken / litteraturen faldet ned fra piedestalen som den centrale erken-delseskilde i samfundet til en niche-produktion på linje med sydesalt og rygeost. Der er flere digtoplæsninger i byen end nogensinde før i histori-en. Men de har mistet betydning. Der bliver trykt og solgt flere bøger end nogensinde før, men det betyder ingenting.” Lad mig her holde mig til lyrikken. Og jeg læser ikke bemærkningen, som om Suzanne Brøgger mener, det er godt, vi er havnet der – at lyrikken ingenting betyder.
Jeg synes det kan være interessant at diskutere, hvordan den betydning, hun taler om fastlægges. [..læs videre i ’Splints & Co. 17 /2009 …]

Tags: ,

Skriv et svar

