Pilefestival 2009

Marie Skinbjerg fletter1 . photo c poj

Marie Skinbjerg fletter1 . photo c poj

 

Marie Skinbjerg fletter2. photo c poj

Marie Skinbjerg fletter2. photo c poj

Det er nogen tid siden jeg har besøgt Anitas blog, men nu skete det, og blev glad over at læse det lange referat fra hendes besøg på Pilefestivalen  i Aarhus – der var vi også, men om lørdagen, hvor solen havde lidt vanskeligt ved at skinne! Tog også mange billeder, men vist ikke så afvigende fra Anitas. I stedet bringer jeg et par billeder fra Garden Living Fair  i Frederiksborg Slotshave. Det er kurvemager Marie Skinbjerg  fra Lyngby i gang med arbejdet. I kommentarerne til Anitas artikel nævner nogen visse haveudstillinger – men på denne var der faktisk et kæmpe kurvehjørne, og det var den som havde lokket os indenfor. Så lad mig da demonstrere dette med mere af Skinbjerg – flotte afrikansk inspirerede kurve. Så inspirationen går åbenbart begge veje!

Kurve af Marie Skinbjerg. photo c poj

Kurve af Marie Skinbjerg. photo c poj

Til Pilefestivalen 2002 havde jeg bidraget med en del spånkurve  fra min samling, men var forhindret i at selv se udstillingen! Derfor var det med en vis tilfredsstillelse endelig at se den med egne øjne! Lad mig så i samme forbindelse fortælle, at hvad min sider om spånkurve angår, så har jeg fået flyttet dem, der var – og en måned endnu er – placeret hos TeleDK og som begynder home3/inet/tele/dk/johansso til den nye adresse, indgangssiden er

 http://per-olof.dk/cdt/splint.htm

Går man til den gamle adresse, bliver manautomatisk en måned endnu, sendt videre, derefter er der lukket. Google anbefaler at man bruger 180 dage til et sådant skifte – Tele Danmark giver 1½ måned! Surt show!

Dorte Tilma fletter. photo c poj

Dorte Tilma fletter. photo c poj

Hvis jeg skulle supplere Anitas beretning med noget, skulle det være med et billede fra Dorte Tilmas stand og et eksempel på hendes creationer! Kuglen i midten er en avocadokerne!

Flet af Dorte Tilma. photo c poj

Flet af Dorte Tilma. photo c poj

Tags: , , , , , ,

3 kommentarer to “Pilefestival 2009”

  1. anita thomhave simonsen Says:

    Hej Per-Olof !

    nej hvor skægt….at du også var på pilefestivalen i Århus…..tænkt vi kunne have været der den samme dag og måske ikke lige fået øje på hinanden selvom vi jo har set fotos af hinanden….men måske havde vi fået øje på hinanden….
    dejligt at læse dit indlæg og se fotos af Marie Skinbjerg i arbejde og af hendes flotte kurve…..og skønt at se billeder af Dorte Tilma igang og den flotte kurv nederst….jeg er ret vild med hendes ting….
    jeg går også glip af mange ting på Sjælland er jeg sikker på…apropos din kommentar under mit Anette Holdensen indlæg….men det var en skøn udstilling af hendes ting…

  2. per-olof.dk Says:

    Hej Anita – tak for kommentaren – jamen jeg kan se på solskinnet, at det kan ikke have været samme dag…nej man kan ikke nå det hele, så er det jo godt med Internettet!

  3. Pilefestival 2009 | per-olof.dk skriver...2 Says:

    Fawn Geiser

      Det er nogen tid siden jeg har besøgt Anitas blog, men nu skete det, og blev glad over at læse det lange referat fra hendes besøg pÃ¥ Pilefestivalen  i Aarhus – der var vi ogsÃ¥, men om lørdagen, hvor solen havde lidt vanskeligt ved at skinne!…

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.