Invitation til dansk på engelsk

www.mtp.dk forside katalog
http://www.mtp.dk forside katalog

Da jeg i 1995 startede min karriere som web-udgiver af egne tekster, var jeg ikke i tvivl om, at jeg ved kun at skrive på dansk henvendte mig til en meget begrænset kreds af mennesker. Derfor måtte artikler om høvding Seattle og spånkurve være på engelsk. Da jeg på ingen måde er ’dygtig til engelsk’, fik jeg hjælp af andre til oversættelserne. Det betyder jo ikke, at man siger farvel til sit eget sprog eller ser ned på det. Det er blot en erkendelse af verdens tilstand under det nye kommunikationsmiddels betingelser og muligheder!

[Læs videre her: Invitation to Danish in English ]

Tags:

Skriv et svar

