Julegaveide – også i boghandelen

'En tid med spånkurve' i vinduet i Bog & Idé, Allerød

Ja da  –  min bog ‘En tid med spånkurve’  kan selvfølgelig også købes i boghandelen.

Her kan man se, hvordan den præsenteres i ‘Bog & Ide’ på M.D.Madsensvej i  Allerød

Tags:

5 kommentarer to “Julegaveide – også i boghandelen”

  1. perolofdk Says:

    – utroligt som man kan være på forkant – her laver jeg et arrangement i et supermarked – og straks kommer kulturministeren http://politiken.dk/kultur/kunst/article849128.ece med samme ide! Iøvrigt kom Kim Sjögren og spillede udenfor grøntsagsafdelingen, da vor Nye Kvicly blev åbnet for vel to år siden….

  2. anita thomhave simonsen Says:

    Hej Per-Olof !

    Ja jeg vil da sige tillykke med udgivelsen af bogen…det får mig til at tænke på at du måske har haft familie, der har bragt spånkurven til Danmark ?

    sjovt at du samler på dem….tænker altid på spånkurve som noget svensk, egentlig…
    Jeg synes de er smukke og når jeg ser nogle af dine link, så er der mange forskellige typer….meget smukke nogle af dem……
    Så det er en rigtig god idé, inden al tilgængelig viden om spånkurvene forsvinder….for det gør den jo, hvis der ikke er nogen som skriver det ned…..

  3. perolofdk Says:

    – tak Anita! – familje – jo da – jag heter ju Per-Olof Johansson – en version af det som nu er introduktion i bogen kan læses her http://www.per-olof.dk/idanmark.htm#hundrede
    ja jeg synes virkelig jeg har løst en opgave, jeg fik stillet med det navn…🙂
    – jeg kan kun opfordre til læsning af bogen! :-)…

  4. anita thomhave simonsen Says:

    Hej Per-Olof !

    Mange tak for linket…som jeg fik meget ud af og læste med interesse….og så læste jeg også dine tanker om integration og forholdet til sin baggrund,…. hvor vigtig det er,….. som rigtig godt og interessant og jeg synes du får det forklaret meget nuanceret og du sammenligner med nutidens nytilkomne på en meget forstående og accepterende måde og det sætter jeg stor pris på og glæder mig meget over….netop forståelse og accept af hvem man er, er vigtigt for andre mennesker, som kommer hertil vores land af mange forskellige årsager……
    Og nu forstår jeg hvor dybt det med spånkurvene stikker, ikke bare en interesse for kurven som æstetisk udtryk, men relateret til din baggrund i det svenske…
    Og så lyder det iøvrigt som om du selv oplever stor glæde over din svenske baggrund…

  5. perolofdk Says:

    Ja hej Anita – og tak for kommentaren, jeg tænker ikke på det svenske så meget som ‘nationalitet’ men snarere som ‘ressource’. Det er selvfølgelig lidt morsomt, når svenskere spørger mig, hvor gammel jeg var, da jeg flyttede til Danmark, når jeg aldrig har boet i Sverige mere end 8-10 dage ad gangen! Noget af det interessante ved ‘sporløs’- udsendelserne er, at man hører om hvad det betyder for de forskellige at kende den helt private forhistorie. For mig har projekt ‘spånkurve’ haft mange vinkler, og netop denne har for mig været en af de vigtige i opstarten. Senere gik det op for mig, at jeg sad inde med en unik viden, som andre måske kunne have glæde af. Som så er suppleret med research, samleri, fotografering osv sidenhen. Når nogen hører om min optagethed af spånkurve med det udgangspunkt, jeg nu har, opfatter de det som om, jeg ‘selv’ er kurvemager i håndværksmæssig forstand – men det var absolut ikke et talent jeg havde!
    Andre i min situation ville have kunne bruge denne erfaringskreds til en romanserie for derved at komme tæt på menneskene, heller ikke det har jeg haft talent for. Så jeg måtte gøre det på min egen måde. Nu og da kommer jeg ind på mere almenmenneskelige problemer, som hver familie har sin variant af, men jeg strejfer dem kun, det må blive en historie for sig, hvis jeg ikke allerede har skrevet om det i anden sammenhæng!🙂

Skriv et svar

