Ti opdateringer på facebook

 

En bid af min facebook-profil, bemærk f.eks. menuen til venstre hvor vennerne kan vælge at se noter og billeder, venner og oplysninger om mig..

Folk der ikke er på facebook, har ofte en ganske fast forestilling om hvad der foregår der. At der jævnt hen fortælles småting, som at nu har jeg klippet negle og gået en tur med hunden – og det er jo ikke helt forkert. Men hvis det kun var det – tror jeg ikke der var så mange på facebook, som der er.

På grund at noget lettilgængeligt ved facebook glemmer jeg som blogadminstrator tit at tænke på, at de links og kommentarer jeg placerer på facebook lige så vel kunne have fundet plads her i bloggen. Her ville de imidlertid slet ikke få den opmærksomhed, som de får på facebook og de hilsener som følger med. Disse feedbacks kan man vel kalde intetsigende, men da det jo er venner man har et vist kendskab til, ved man hvad der ligger bag.

Her prøver jeg at anbringe de seneste ti af mine opdateringer, selvom jeg ikke har en mening om at det er ti, som er typiske for mig. Diverse kommentarer fra andre fjernet:

Ti opdateringer på facebook

Tags:

2 kommentarer to “Ti opdateringer på facebook”

  1. perolofdk Says:

    – Her http://olebundgaard.wordpress.com/2011/11/01/nogle-smabetragtninger-om-facebook/#comments har Ole Bundgaard givet sine overvejelser om facebook til bedste. Meget uenig er jeg ikke, selvom der nok er et og andet vi gør forskelligt. Det kan også skyldes, at jeg har lidt færre venner. Dette med at nogen bliver bliver ignoreret, kan jeg ikke genkende – eller har ikke tænkt over det. Selvom ens input ikke giver anledning til yderligere kommentar, kan det jo sagtens være læst – jeg opfatter ikke den manglende opfølgning, som ignorering. Man kan måske i den grad vænne sig til at blive ignoreret, at man knapt bemærker det! Hvis man nu selv er den, som ignorerer? Det er jo værre – hvis nu nogen sagde det til en, ville man nok være temmelig uforstående. Nu skriver jeg min kommentar til Oles indlæg her, og så skulle det gerne give anledning til, at det dukker op i hans blog – og hvis han i sit indlæg havde linket til min ovenstående kommentar, hvis såfremt ifald han ellers havde set den -havde det været smart. Jeg synes lidt, det svarer til facebook – er jeg blevet ignoreret?🙂

  2. perolofdk Says:

    – og her fortæller Steffen om sin brug af facebook..http://baunblaek.blogspot.com/2011/11/flere-smabetragtninger-omkring-facebook.html

Skriv et svar

