I anledning af BogForum læsmig.dk

PrintScreen fra læsmig.dk

Når man optræder på BogForum, så er det naturligvis fordi man gerne vil henlede opmærksomheden på det man skriver – det er i hvert fald min begrundelse.

Det er det selvsamme jeg forsøger med flere af mine hjemmesider. Her kan du enten læse, hvad jeg skriver eller du får en henvisning til at læse – en bog. Jeg har anskaffet mig et domæne, som hedder

læs.mig

og her skulle være henvisninger til det meste af det trykte, som jo stadig er et interessant medium, Internet i al ære!

I Informations bogtillæg  BØGER denne uge, er der en lang artikel af Erik Skyum Nielsen om sæsonens danske udgivelser efter hans subjektive valg, ikke uinteressant at læse, men dog mærkværdigt ved, at det er alt det vi sæsonen igennem HAR læst om. Lidt morsomt er så den artikel, som burde have stået i BØGER men ikke fik plads, men nu står i hovedavisen under emnet kultur, nemlig om alle selvudgivelserne, mig f.eks. Hov hov  – ikke at jeg nævnes, for der nævnes kun oplagte successer! Per Øvig, Karsten Pers og J.K.Rowling. Ellers er det …. fødselshjælpere kunne vi kalde dem. Der kunne det jo have været interessantere med et overblik over UDGIVELSER. I bogtillægget appellere Peter Nielsen til kritikken, ‘der skal hjælpe os med at navigere i mangfoldigheden’. Et program jeg kan gå ind for – hvor medierne kryber udenom mangfoldigheden og render i rumpen på hinanden efter salgstal og indtjeninger.  Jeg ved, jeg har sagt det før – og jeg gør det snart igen!🙂

Tags: ,

Skriv et svar

