Uden mange konklusioner

Litteraturen finder sted og efter at have læst Martin Glaz Serup ‘s indlæg ryger dette ud i tasterne:

Hvordan brydes trangen til at etablere hierarkier

Er det mængden af interesserede som er udgangspunktet eller er det en anden vægtning.

Er det der larmer mest op det bedste

Er den med flest kontakter i et miljø bedst

Er den som anmeldes bedre end den der ikke anmeldes

Hvorfor virker så meget formidling ikke som formidling, men som fortsættelse af reklamefremstød fra forlagene

Er den digter som ikke har tilknytning til noget kendt litterært miljø på forhånd uinteressant

Kan jeg kun spise hvis kokken har holdt et foredrag om maden

Kan jeg kun læse hvis jeg har en påstået autoritet som anbefaler bogen

Er det tilladt at have en mening om en bog, man ikke har læst

Er det tilladt at bladre en bog og dømme den på dette

Er det lovligt at vende tilbage til en vraget bog og finde den interessant

Hvordan hænger interessen for en bog sammen med ens private situation

Hvordan hænger interessen for en bog sammen med den samfundsmæssige situation

Hvordan kan jeg som læser opsøge litteratur som er i kontrast til hovedstrømmen og reklamebrølet – ved andet end at læse den

Nettet giver mig så mange andre muligheder for at opsøge litteratur – men et loppemarked hjælper mig med at finde alt det vragede, som måske er vraget på forkerte forudsætninger

En dag har jeg mere ud af en bog der modsiger mig end en som bekræfter mig i mine synspunkter

Hvis man kun læse litteratur, man synes om, ser jeg det som fattig læsning

Opgaven lyder vist: Bliv ved

Måske er der en overdreven interesse for ‘debutanter’

Tags:

En kommentar to “Uden mange konklusioner”

  1. Publikens val på Helsingborgs bibliotek - Per-Olof Says:

    […] Uden mange konklusioner « per-olof.dk skriver…2 Share and Enjoy: […]

Skriv et svar

