Ib Spang Olsen er død

Ib Spang Olsens forside til Arne Herløv Petersen: Himlen under jorden. 1994
En typisk Ib Spang Olsens forside, her til Arne Herløv Petersen: Himlen under jorden. 1994

En typisk Ib Spang Olsens forside, her til Arne Herløv Petersen: Himlen under jorden. 1994. Forlaget også typisk: Fremad. Med hænderne er der også en association til Ib Spang Olsens berømte forside til Martin A. Hansen: Løgneren.

Man var ved at glemme, at det kunne ske: Ib Spang Olsen er død.  Død den 15. januar 2012.

Jeg skrev en artikel dengang han blev 80 til en mindre udstilling på Allerød Bibliotek , dels af bibliotekets bøger, dels mange fra min egen samling, jf. kopi fra Allerød Nyt 6.6.2001.
På et tidspunkt har jeg sat denne tekst til udstillingen på nettet uden nærmere forklaring. Da han fyldte 90 gentog jeg den! – og linker her til den igen.
Hvordan vil du huske ham? Spørger Politiken. Mine ord ville vel ikke falde meget anderledes ud i dag.

Ib Spang Olsen 80 år 11. juni 2001

Tags:

Skriv et svar

