Tidslomme med digte

Fem digtantologier 1978 - 1983

Jeg tager i et antikvariat fem lyrikantologier i min hånd. Problemet er ikke prisen, en tier stykket, problemet er pladsen. Har netop flyttet et par tons bøger i depot. Dog, vil jeg stifte bekendtskab med disse digte, er chancen der nu. Jeg går da ikke på biblioteket og låner dem, køber jeg dem ikke nu, har jeg glemt dem, allerede når jeg sidder i toget hjem til Allerød.

Den fælles titel er ’Lyrik [årstal] – Gyldendals Magasin’. Jeg burde kunne huske dem, men kan ikke. Årene er 1978 til 1983, (1980 mangler).

1.Læs artiklen på nettet her Tidslomme med digte 1978 – 1983 – bladreformat A5

2. Download artiklen i PDF-format

Tags: , , ,

Skriv et svar

