Det er meget kort sagt

Var det varde? nej det er en varde

Mens jeg surfer mellem de forskellige blogge, som jeg har valgt at følge, slår jeg ikke i dag ned på en enkelt og læser hele indlægget. så bloggerne med meget korte indlæg, som lige når at få hele teksten med i oversigten, har mest gennemslagskraft over for mig – idag. UPS! Dog fik jeg en kommentar sparket indpå Promenaden http://prmndn.blogspot.com/2012/03/mandag-aften-kl-22-fredag-eftermiddag.html

Hvis jeg mente analysen slog digtet ihjel

ville jeg så skrive

Hvis jeg mente analysen er en parasit på digtet

ville jeg så skrive

analysefri digte kommer ikke langt

ville jeg så skrive

analysen bærer digtet ind på markedet

ville jeg så skrive

Tags:

2 kommentarer to “Det er meget kort sagt”

  1. latefuthark Says:

    Ja, ingen vil lade sig nøje med: Øj, hvor det gjorde mig glad, det digt! som anbefaling. Det skal relativeres og perspektiveres og pilles ned og bygges op og gives krop og gives stemme og gives karakter og mening og betyding og værdighed og lidelse så enhver kan se, at det er et menneske, dette digt.

    Men det er jo bare et digt. Var det ikke nemmere bare at se på en Madam Blå i nogle timer eller dage og udlede sig selv og Universet og eksistensen af dén?

  2. perolofdk Says:

    – ja jo måske jeg ved ikke rigtig tja bom bom –
    Peter Michael Hornung skriver i dag i Politiken om det problematiske for museerne ved at publikum kræver det i forvejen kendte for at møde op. Han glemmer at Hammershøi som udgangspunkt blev afvist, helt modsat Krøyer. Hvordan satser man på andre end de kendte, hvordan får man publikum til at interessere sig for noget, de ikke er blevet stopfodret med i forvejen? Er interviews, foromtaler og analyser som konkurrerer med kunsten selv vejen frem?
    Havde jeg haft svaret, havde jeg vel brugt det i min egen virksomhed!

Skriv et svar

