Tør du læse digte?

Billede

Tør du læse digte?

1977 udgiver Bibliotekscentralen en pjece, sammenstillet af Per Gammelgaard., hvor der fremhæves 23 forfatterskaber, 12 af dem med små citater. Den dukker op, da jeg leder efter et udklip med et digt af Carl Ploug. Carl Ploug husker jeg ellers fra digte, vi sang i skolen.. Hvilke husker jeg ikke umiddelbart, men Internettet hjælper mig med titlerne ’Husker du i høst’, ’Påskeklokken kimed mildt’. Jeg kan huske, at jeg var overrasket over digtet, da det dukkede op i et dameblad – måske ’Alt for Damerne’ i slutningen af 60’erne, tror jeg, mener at huske det var en serie, udvalgt af Thorkild Bjørnvig.

Nu har jeg fat i den ældste mappe med udklip, og finder først hvad jeg søger, i en efterfølgende kasse. Arbejder mig i gennem sådan to antologier.

Læs videre her og se hele billedet

Tags: , , , , , ,

En kommentar to “Tør du læse digte?”

  1. mra86 Says:

    Det er et rigtig flot digt, som sætter ord på mange af de tanker og følelser forelskede sjæle render rundt med. Jeg har samlet et udvalg af mine yndlings kærlighedsdigte her http://www.romantikeren.dk/gratis-romantik/kaerligheds-digte.html. Ha’ en rigtig god påske!

Skriv et svar

