Syndflod og Dommedag 2013

Billede

‘Richard Winthers syndflod og dommedag. Elleve forfattervinkler’

18 fotos i farver af Richard Winthers malerier fra udstillingen i

Richard Winthers Hus i Vindeby

Forlaget Ravnerock 2013. 50 sider. ISBN 978-87-92625-82-3

kr. 80,-

Redaktør: Thorvald Berthelsen

Billede

Richard Winther

LØB FRA DINE TRIN

INDHENT DE TRIN DU TRÅDTE

 

Grethe Bull Sarning

Det brænder

det brænder mærkbart varmt

og tæt på

Birgit Dagmar Johansen Skov

I mødet med Syndflodens kæmpende kønsunivers forsvandt ordstrømmen fra mig.

Per-Olof Johansson

Medskyldig lukker jeg forsøgsvis øjnene

Niels Lyngsø

Og den åbner sig langsomt igen og slår flabberne ud og samler og samler sig

 Ana Telling

Det er svært at være tilbage i sin trange krop, men jeg må videre til Vindeby

 Viggo Madsen

Afmagtens magtfuldkommenhed,

fortvivlelsens ledsager-

Thorvald Berthelsen

Uden at se tilbage

Knækker vi nakken

Kurt Erling Johansson

Andre krævede af ham,

at han skulle sørge.

 Birthe Aela Faarvang

Her lå jeg og ventede på

han skulle komme tilbage

Michael Næsted Nielsen

Kære Ven. Jeg er slet ikke sikker på, at du overhovedet ville have betegnet mig som ven og du ville sikkert have syntes, at mine forsøg på at trænge ind i din bevidsthed var højst uvelkomne.

 Gorm Rasmussen

Det var et gammeldags et med træk og slip, og ved siden af  kæden havde han malet Jesus på vej ned i kummen, med hovedet først.

Billede

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Skriv et svar

