Jeg har repareret min router!

Mit modem i funktion igen

Min router i funktion igen

Jeg har ikke forstand på elektronik, men ikke desto mindre har jeg repareret min router. Min Internetforbindelse går via kabel via YouSee, og da min router ikke virker, kontakter jeg dem. Vi prøver tænd/sluk, som jeg har gjort mange gange forinden, skruer coaxkabel af og på – lige meget hjælper det. Kollegaen i baggrunden bistår og forklarer, at den router, jeg har, faktisk har en fejl i hardwaren, så det er nok bedst at skifte det ud. De kan nemlig godt se, at routeren ikke virker – det er hele tiden lige ved at opnå kontakt og hopper så af igen. Nu er det jul og nytår snart så der vil gå nogle dagen inden ny router og coaxkabel kan nå frem. I mellemtiden må jeg altså gå i byen for at se post og ordne lidt bankforretninger, men det lader sig gøre under hyggelige former, så det er ok.

Mens jeg venter, prøver jeg jævnligt, om det nu virkelig er sandt, at routeren ikke virker. Der har været episoder, hvor den med tænd/sluk har hjulpet. Men men så skete det – derfor fik facebook før min blog denne historie:

I formiddags tændte jeg pc’er OG modem, og gjorde, som vi gjorde i Cirkus Milli: ga’ lårtet et los! Dvs bankede det hårdt ned i bordet – og kørte. Sætter mig nu til at skrive – UPS! alle lamper blinker som de skal! :-))

Det er nok ikke lige det, man tænker, man skal gøre ved den fine elektronik. Men når alt håb alligevel er ude – er det altså værd at prøve!

Og så fortæller Steffen mig, at det jeg kaldte modem – hedder en router! Undskyld!🙂

Overvejer om teknikken også kan bruges på min printer ’HP Color Laser CM1312 MPF’. Den har et par år på bagen, men burde virke upåklageligt – men pludselig røg noget af det fine med den på gulvet.

Den kan ikke skanne til PDF, den kan ikke skanne OCR – funktioner jeg har brugt en del. Desuden spytter den jævnligt en fejlside ud, inden den har printet færdig, det er helt galt, når den skal prine hefter, hvad den ellers har været så god til. Så går man på nettet og opdager, at problemerne ikke er ukendte, og der er åbenbart også en løsning med diverse driverdownloads etc. etc. Prøver lidt af det, men i den sidste ende for indviklet og resultatløs. Reparation koster vel som en ny printer – men beslutningen om at købe ny besværes af, at laserpatronerne ikke er tomme samme dag – så der vil hele tiden være noget ubrugt. Hvis jeg skal slå til den – hvor skal jeg så slå til – og vil den så også tabe de funktioner, som i dag virker ok? Svaret blæser i vinden. Først når beslutning om nykøb er gjort, vil jeg gøre forsøget….dunk dunk!

Tags: , , ,

Skriv et svar

