Oprydning 7 år efter

Resultat af oprydning

Resultat af oprydning

Efter syv år som pensionist, når jeg frem til nogle bunker fra tiden på jobbet – de 37½ år på skolen, syv år som vikar og 30 år i det som blev til SFO, Der bliver forskellige bunker 1) privat 2) helt ud 3) lokalhistorisk interesse 4) Potentiel forskningsinteresse.

Mange års kursusmaterialer – fra firsernes slutning og frem til 2007 – har jeg vendt flere gange. Vælger at gemme egne notater og smide materialerne ud. Det burde kunne have haft forskningsmæssig interesse – men jeg har tilbudt det på facebook i BUPL’s gruppe, og ingen interesseret, har meldt sig. Altså ryger det ud. Notaterne gør det også en dag – jeg gemmer dem bare for at minde mig selv om, hvor flittig jeg var til kurser – jeg sad ikke og sov!

Hen ad vejen er meget afleveret til lokalhistorisk arkiv – men der er forskelligt, som ikke er kommet med – årsrapporter og lignede – som de lige må få til sortering og evt. udsmidning. Materiale til de kurser vi som institution selv arrangerede – er det ikke lokalhistorie – hvad det gik ud på og hvordan det så ud?

Så er der en stor samling af avisartikler og andet især om ’helhedsskole’- debatten 2000 især. Den sæk kvier jeg mig ved at smide ud. Det var materiale, som jeg løbende samlede og lagde frem til forældrebrug. Her møder jeg også enkelte egne indlæg i debatten. Nu er heldagsskolen ved at blive realiseret – efter disse mange års debat. Også det materiale har jeg tilbudt på facebook uden reaktion. Nu har vi en god genbrugsordning – men vil de kunne se interesse i at lægge dette til videregivelse? Det er ikke den lokale skoledebat – det er artikler fra landsaviser og tidsskrifter. Jeg lægger det ind til Spildlopperne – så må de få den sidste afgørelse!

Per-Olof Johansson: Bidrag til debat om helhedsskole 2001

Tags: , ,

Skriv et svar

