Jeg er ikke flygtning – digtet

 

 

Jeg er ikke flygtning

Efter to timer TV flygtningeTV
Syrien, Grækenland, Serbien,
Makedonien Ungarn, Østrig,
Afghanistan, Tyskland, Danmark
Sverige tager jeg mine piller,
……….jeg er ikke flygtning.
Jeg gør klar til at gå i seng,
……….jeg er ikke flygtning.
Der er varme på radiatoren,
……….jeg er ikke flygtning.
Jeg skal læse et kapitel,
……….jeg er ikke flygtning.
TV bliver ved med billeder
Grækenland, Serbien, Makdonien,
Ungarn, Østrig, Afghanistan,
……….jeg er ikke flygtning.
Jeg har flere lys at slukke,
……….jeg er ikke flygtning.
Døren er låst, jeg vil børste tænder,
……….jeg er ikke flygtning.
Jeg vil trykke mig ind til dig.
Jeg vil trække dynen op over hovedet,
jeg er ikke flygtning.

Per-Olof Johansson

Tags: , , ,

Skriv et svar

