Min hjemmeside på Geocities

per-olof.dk hjemmeside hos Geocities

Min hjemmeside hos Geocities http://www.geocities.com/Athens/2344/, som var min første, har længe været noget af et smertensbarn.

(Nu hedder siden http://perolofdk.com)Jeg har vedligeholdt den, men der har også samlet sig mærkelige ting. Forleden var det Lokallistens historie, som blev PDF-fil. Nu fik jeg ryddet op – takket være Adobe! For de tilbød nemlig at jeg kunne lave fem PDF-filer gratis online. I starten måtte filerne ikke fylde meget og så var det smart at pakke dem som zip-filer. Men tiden er gået, og hvad der kunne læses engang kunne nu ikke mere læses/konverteres uden man manuelt erstattede diverse mærkelige tegn med æ,ø og å.
Så ud over omflytninger og smiden ud og pynte med lidt billeder, blev følgende korrigeret:

To af mine Kronikker:
fra Weekendavisen BØGER 29.07.1994:
Far og barn i billedkunsten (+ billede af Adrian van Ostade)

fra Aalborg Stiftstidende 29.6.1994:
Vi deltager Alle sammen i en indviklet navne-fest.

Tre artikler fra og om Ask:
Per-Olof Johansson: Om ASK Tidsskrift for Dansk Folkekultur

D.F.Eshcricht:
Erindringer fra et Ophold paa Bornholm i 1822-23.
(+Diverse ASK-forsider)

Per-Olof Johansson: Foska og andre serier.

Desuden to digtsamlinger: Ikke så vellykket,da PDF-laveren adskilte siderne sære steder, men dog læseligt i forhold til før,forhåbentlig kan det forbedres en anden dag:

Hvor de åbner deres madkurv. Digte.

Digte online 1994

……………………………………………………..

Alt dette er der link til på min hjemmeside hos Geocities:

http://www.geocities.com/Athens/2344/

Fungerer det ikke, hører jeg det gerne og vil prøve at gøre noget ved det 🙂

3 kommentarer to “Min hjemmeside på Geocities”

  1. mestershopper Says:

    Du behøver bestemt ikke lade dig begrænse til 5 gratis PDF-filer.

    Du kan nemlig gratis hente OpenOffice i dansk version her: OpenOffice websted. Det bedste af det hele er at alle kan bruge det – både Mac, Linux og Windows-brugere.

    Den officepakke kan både læse og skrive Microsoft Office-format, og altså også generere PDF.

    Det er ikke en aprilsnar. 🙂

  2. pj Says:

    Tak for henvisningen. Måske kræver det lidt større evner end mine for at overskue konsekvenserne ved den installation – om det betyder udskiftning af den officepakke jeg har, eller om den kan leve ved siden af – men i hvert fald tak! Dit svar kan måske også hjælpe andre i lignende situationer og med større mod end mit!

  3. mestershopper Says:

    Hej

    Frygt ej. De to office-pakker kan sagtens sameksistere. Det kan du vælge under installationen.

    Så du har intet at tabe, men alt at vinde. 🙂

    God påske. 🙂

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.