At surfe med mobilen

 

Surf mellem Per-Olofs livstegn...

stor collage

Mange kan efterhånden gå på nettet på deres mobiltelefon. Altså må man som frembringer af hjemmesider tænke over, om det er noget som kan bruges?

For alle hjemmesider egner sig ikke til at blive set på den lille skærm.

Jeg tager udgangspunkt i min egen Sony Erichsson Z550i:

Er siden for stor eller der er for mange billeder skæres der bare væk.

PDF-filer kan heller ikke vises.

Al flash forsvinder.

Helst skal siden ikke være for stor og teksten enkel.

WordPress bloggen slipper fint igennem, men rammer man siderne fra Blogspot.com kan siden ikke læses, fordi mellembaggrunden ikke kan ses, og teksten derfor bliver blå på mørk baggrund og dermed ulæselig.

Et enkeltbillede slipper i almindelighed fint igennem og kan downloades til telefonen.

Mine favoritvisninger på mobilen er mine Livstegn. Oprindeligt lavet i begyndelsen af 1960’erne kommer de klart igennem på mobilen 2008!

Små digte har også sin force på nettet.

Ud over hvad man kan finde af den slags ting, som ’virker’ på den lille skærm, så vil de små digte jeg kalder ’hejkurve’ også gøre sig.

Jeg har lavet en særlig version af min indgangsside på per-olof.dk. Derfor møder man på den side straks et link til den mobilvenlige linkside 1, hvorfra man kan komme videre til linkside 2. Her kan du på mobilen i et ledigt øjeblik skaffe dig et overblik over mine sider, med henblik måske på senere besøg. Så potentielt er siderne altså med på rejsen! Mere moderne telefoner vil nok i højere grad også gøre det muligt at læse større tekstsider end på min telefon af seniorklasse. Jeg hører gerne om erfaringer med mobilsurf.

Tags:

2 kommentarer to “At surfe med mobilen”

  1. Hugh Says:

    Greetings! Very useful advice within this post! It is the little changes that will make the most significant changes. Many thanks for sharing!|

  2. Joel Says:

    Greetings from Los angeles! I’m bored to death at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break. I really like the information you present here and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how quick your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, amazing site!|

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.