En artikel i Information…

Kik dog ud
Kik dog ud

En artikel i Information med titlen “Vi de unge”, fik mig til tasterne og mit indlæg kom sandelig i avisen dagen efter- det var da hurtig handling!

Til skrivende stund har 18 andre reageret – men det er vist mest gamle, som svarer, og dem vil forfatteren nok ikke tage sig af –

Tags: ,

6 kommentarer to “En artikel i Information…”

  1. Pia Valentin Lorentzen Says:

    Søren Høy er jo kendt for at tale lige ud af posen, og jeg tror da også, at det er lidt af en provokation, at han skriver sådan – altså som om det gælder alle, der ikke er unge. Men alt andet lige, så er der jo mange, der er, som han beskriver. Jeg kan i hvert fald godt genkende beskrivelsen fra dengang, jeg var på arbejdsmarkedet. Da var det i hvert fald mere reglen end undtagelsen. Jeg var så ikke journalist, men jeg vil gætte på, at det gælder for mange erhverv. Anyway, du får da givet ham tørt på, og han havde nok også regnet med, at nogen ville sige ham imod. Heldigvis er der da “modne” folk (som os), der ikke er tabt bag it-toget 🙂

  2. perolofdk Says:

    Tak for kommentaren – jeg vidste ikke noget på forhånd om ham, og havde altså ingen forventninger om det ene eller andet: Jeg læser det, som det er skrevet -. Om han så i tankerne har sat apostroffer om det hele, “sådan tænker de unge” kan jeg jo ikke forholde mig til. Nogle gamle er si og nogle unge er så, selvfølgelig. I hans artikel er der ikke plads for moderationer af den art. I og med han slet ikke har en alder, om hvilken vi anvender ordet “ung” – må man sige han er lidt overfrisk i formuleringerne. Jeg gad godt se en kommentar fra nogle af hans elever! 🙂

  3. harning Says:

    Er noget målløs. For ifølge min opfattelse lider danske journalister (uanset alder) af total mangel på engagement, passion, eller noget der bare ligner, for deres fag som objektive nyhedsformidlere og den fjerde magt.
    Ikke en eneste kvalitativt god undersøgende journalist der kan sit kram – kan jeg komme i tanker om på stående fod….

    Så hvad pokker vil manden egentlig? Altså bortset fra at lave ligegyldigt støj?

  4. perolofdk Says:

    – måske svarer han en dag – foreløbig er der 37 ! indlæg i debatten på Information, og de er stort set enige – bortset fra, at nogle få mener, der kan være tale om satire – og i dag er der et læserbrev med samme fortolkning. Der er jo ikke meget satire, ved en satire ingen opdager. Det lader til at være af bar velvilje på forhånd at denne fortolkning opstår!

  5. harning Says:

    Men satire forudsætter jo dog også et grundlag, en modsætning – hvorfor jeg må fastholde mit spørgsmål om hvad pokker det dog er manden vil? – for unge eller gamle, eminente er de ikke.

  6. perolofdk Says:

    – ja jeg kan da ikke svare – så meget mere – eller mindre skal det måske hedde? 🙂 som vi er helt enige! 🙂

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.