Blog eller ikke blog

Dagens kurve fra Jagt og Skovbrugsmuseet i Hørsholm

Det er klart, at vi frie fugle på blog-arealet, har større frihed til at være lange i spyttet end når det f.eks. er en avis som etablerer en blog. Når Politikens ‘Læsernes redaktør’ har en blog, så forventer man da, at der sker noget? Sådan som hvis man bidrager i Bibliopatens blog. Helt sådan er det ikke.

Det lyder sådan:”Henrik Kaufholz kommenterer og diskuterer Politikens journalistik i papiravisen og på nettet.”
Imidlertid skrev jeg følgende i den blog i fredags 8.3.:
“De tre debatredaktører Ellen Ø. Andersen, Søren Nielsen og Niels Nørgaard bedyrer alle, at de først læser indlæggene og derefter navnet på afsenderen.”
Det minder mig om når TV interviewer en person i en diktaturstat: De ved hvilket svar der ønskes af dem. Formodentlig er alle tre hurtiglæsere, ellers kan man vist ikke have det job – hvordan så overhovedet undgå at se indsenderens navn i samme øjeblik man læser. Det tror jeg ikke en dyt på.
Jeg synes iøvrigt at statistikken er interessant. Men i den sidste ende er udvælgelsen en højst personlig sag når der nu skal vælges mellem så meget. Og den med at komme paletten rundt kan man godt droppe i det automatiserede afslag, jeg har da mange gang oplevet at blive afvist, hvor der ikke så langt øjet rækker har været indlæg om det emne,jeg tog op. I dag er køn i fokus – en anden dag kunne det være temaerne i de afviste indlæg.

Idag onsdag er der stadig “0 kommentarer”. Selv har jeg lige næget at optage et indlæg i min blog, som jeg anser for spam. Var mit indlæg til Politiken spam eller irrelevant? Det kan jeg jo tænke over.

Tags: ,

3 kommentarer to “Blog eller ikke blog”

  1. harning Says:

    Jeg har også oplevet at sende noget ind, ganske vist ikke i avisernes blogudgaver – men til deres debatredaktioner- hvor de så ikke har villet tage det ind fordi de ikke mente det var relevant. Det interessante er imidlertid at jeg hele tre gange har oplevet, at emner jeg har skrevet disse afviste indlæg om – bare et par dage senere har været på alle avisers førstesider..

    Så er det mon mig der er for kvik, eller dem der er for dumme?. 😀
    Eller måske er jeg for utålmodig…
    Eller……
    Nu har jeg opgivet – og nøjes med bloggen..

    Ps. Hvad handlede det der indlæg om, som du mener er spam? Lidt nysgerrig er man jo. 😀

  2. perolofdk Says:

    – det var et link til reklame for et eller andet sportsprodukt 🙂
    Om den aktuelle sag:
    Jeg ser i dag i Politiken, at der er sat en vikar på læsernes redaktør – han er måske syg. Så er det jo ikke hans fejl, hvis der ikke sker noget – men redaktionens, når de ikke magter at få en linje ind i bloggen om, at man ikke kan forvente at indlæg bringes. Jeg har jo ikke røntgen-øjne.
    Når jeg i dag har sat et indlæg om Kommunernes Landsforening på bloggen og ikke sendt det som læserbrev, skyldes det, at jeg anser min læserbrevskvote for midlertidigt opbrugt på Information og Frederiksborg Amts Avis. Politiken har mig vist på en sort liste, for efter at have fået læserbreve og kommentarer ind igennem30-40 år, har jeg i et par år ikke kunnet få hverken småt eller stort i læserbrevsspalten (men vist et enkelt i tillægget ‘Bøger’).
    Jeg har KL-mødet kørende i baggrunden mens jeg skriver – men næppe nogen vil tage KL-aftaler op jf Per-Olof Johansson! Så er bloggen jo en dejlig mulighed! 🙂

  3. harning Says:

    Ps. Har sendt en mail til dig, men kom til at sende den fra min mindre gode mail – så lad mig det lige vide, hvis du ikke har modtaget den, så sender jeg den bare igen. 😀

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.