Thor-tårnet forsvinder i Randers

Udsigt til Thor-tårnet fra lejlighed på Østervold ca. 1967

Klik på billede for større version!

Da jeg engang boede i Randers med udsigt til bryggeriet Thors tårn og nu af Anita indvies i, at det skal nedrives, sætter jeg en gammel tegning på, fra dengang i 60’erne…

Tags:

4 kommentarer to “Thor-tårnet forsvinder i Randers”

  1. anita thomhave simonsen Says:

    sjovt Per-Olof at tegningen er fra 1967…husker godt at hele Østervold bl.a. havde små byhuse og nogle toetages bygninger…erindrer for mit indre blik at jeg sad i bussen og kørte forbi mens der blev revet ned..og jeg husker at man selvfølgelig kunne se ind i husene mens de blev ødelagt af bulldozere og andet…husker særligt at væggene og lofter var lavet af pudsede sivmåtter….det gjorde stort indtryk på mig at køre forbi og se selve nedrivningen af de gamle huse og se hvad der var indeni…nedrivningen af det øverste stykke op mod Mariagervej må være nedrevet i 70érne hvis jeg husker rigtigt…

  2. Olsen Says:

    – og så er det en dejlig tegning!

  3. perolofdk Says:

    – tak Olsen! hyggeligt at møde dig osse her – /per-olof

  4. Jeg boede i Randers | per-olof.dk skriver...2 Says:

    […] Thortårnet forsvinder […]

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.