Sikker chat – sikker pjat

Advarsel mod Contenkeepers advarsel!
Advarsel mod Contenkeepers advarsel!

Jeg har opdaget at et system, som kalder sig ‘Contentkeeper’ kan give anledning til, at der dukker en advarsel op mod en fuldstændig harmløs side. Sådan noget pjat er da med til at underminere hele systemet med sikkerhedsadvarsel. Da jeg kan opdage det i min sidestatistik, skyldes det jo, at nogle (fornuftige) børn bare er gået videre trods advarslen. Sådant et advarselsystem er i bedste fald pjat, i værste fald farligt. For næste gang er advarslen måske berettiget og bliver siddet overhørig!

Tags: ,

5 kommentarer to “Sikker chat – sikker pjat”

  1. harning Says:

    I følge min opfattelse er det forkasteligt, uanset hvordan man betragter det – fordi det i allerhøjeste grad dels underminerer oplysning og ytringsfrihed dels legaliserer et censurredskab hvor der ikke findes klagemuligeder for den censurerede – altså, hvis nogen vælger at indberette dig, mig, statsministeren eller andre, ja så bliver vores sider bare registrerede som “farlige” – uden at vi har mulighed for hverken at få oplyst hvem der har anset os for farlige eller sådan lige at få advarselsskiltet fjernet.
    Uhørt -er hvad det er, og jeg begriber ikke de skoler som accepterer dette.

  2. perolofdk Says:

    Heller ikke jeg- men jeg er glad for de elever, som ved at sidde advarslen overhørig fik mig gjort opmærksom på sagen. Jeg har jo foreslået at vi får en IT-ombudsmand – og ham ville jeg straks have klaget til i denne sag. Nu ved jeg ikke sådan på stående fod, hvor jeg skal gå hen. Jeg har skrevet til det foretagende, som udbyder tjenesten – men kender nærmest svaret på forhånd – at de ikke har ansvaret, det er de enkelte skoler, som har ansvaret for den praktiske brug osv., men selvfølgelig har udbyderen et ansvar – nemlig ved ikke at tilrettelægge prpgrammet sådan, at 1) den der advares mod, selvfølgelig får en besked 2) at der institutionaliseres en klageadgang.

  3. harning Says:

    Gad vide om man ikke kunne henvise til at det er injurier…
    Nu har jeg ikke været inde på virksomhedens hjemmeside, så jeg aner ikke hvad det er de påstår at de advarer imod – men alt efter hvad de indikerer at de sider som har fået et advarselsstempel indeholder, så tror jeg måske der kunne gøres noget retsligt ad den vej…
    Måske værd at undersøge nærmere?

  4. harning Says:

    Og
    Selv ville jeg ihvertfald henvende mig til den pågældende skole (hvis jeg vidste min side genererede en advarsel, og hvis jeg vidste hvilke skoler som anvendte sig af dette)og bede skolen om at redegøre for på hvilken måde min blog ikke fulgte skolens etiske regler.

  5. perolofdk Says:

    Man kan så vidt jeg kan se ikke se hverken skole eller begrundelse på siden – se selv
    http://contentkeeper.dk/block/ckskoleiok.htm?URL=perolofdk.wordpress.com%2F2005%2F04%2F20%2Fom-halfdan-rasmussen-1989-og-2005&CAT=Underholdning%20%28List%20Blocked%29&ACC=unknown@edb-2005-29&WHY=Policy%3Ddefault&MOD=3&IPA=80.208.80.2&RAW=http%3A%2F%2Fperolofdk.wordpress.com%2F2005%2F04%2F20%2Fom-halfdan-rasmussen-1989-og-2005%2F&AUTH0=%7BCK_USERID%7D%2CUnderholdning%20%28List%20Blocked%29&PGE=http%3A%2F%2Fcontentkeeper.dk%2Fblock%2Fckskoleiok.htm&STR=1%2C0%2C7%2C1186320388%2C450771030%2Cperolofdk.wordpress.com%2F2005%2F04%2F20%2Fom-halfdan-rasmussen-1989-og-2005%2Cperolofdk.wordpress.com%2F2005%2F04%2F20%2Fom-halfdan-rasmussen-1989-og-2005%2F&SRV=https%3A%2F%2F80.208.80.2%2Fcgi-bin%2Fck%2Fu.cgi&AUTH1=%7BCK_USERID%7D%2Cperolofdk.wordpress.com%2F2005%2F04%2F20%2Fom-halfdan-rasmussen-1989-og-2005%2F%2CUnderholdning%20%28List%20Blocked%29

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.