Ussel TDC-service

Det er nat med TDC's hjemmesider. C poj

Det er nat med TDC's hjemmesider. C poj

TDC har varslet at de lukker deres hjemmesideservice. At de simpelthen holder op med at udbyde mulighed for hjemmesider er jo grund nok.

Det, man som bruger har behov for er, at bevare sin adresse. Jeg har haft en del sider hos TDC i 15 år. Adresserne er spredt rundt omkring i verden og på mine egne sider som links. Flere af mine sider står med deres links i trykte bøger. Derfor har jeg brug for, at adressen ikke ændrer sig.

Der er meget kort frist til ændringen – 30. september lukker og slukker tjenesten. Jeg skriver ikke til dem, for deres handlemåde tyder ikke på, at de forstår, hvordan nettet fungerer. De ser det kun ud fra egne profithensyn og brug på døgnbasis. Det er den konklusion man må drage, ud fra deres handlemåde.

Min strategi er så følgende: 1. Jeg får hurtigtst muligt mine sider hjem på harddisken. Havde jeg nu været et forretningsforetagende, så havde jeg selvfølgelig for lang tid siden organiseret det hele på et sted, for selvfølgelig ligger de i forvejen hos mig selv. Men jeg er blot en glad  amatør, så det ligger adskillige steder, derfor vil det enkleste vil være at downloade hele molevitten. 2. Jeg erstatter så siderne, så langt jeg orker, med et skilt, der forklarer skiftet og henviser til ny adresse, gerne som automatisk spring til ny adresse, hvis jeg kan finde ud af det. Så har Google og andre søgemaskiner osse en måned til at samle denne henvisning op og bevare det som sidste henvisning. 3. Derefter skal jeg ind på alle mine sider, sider fra TDC server og alle andre, og rette links – det kan tage lang tid.

Det er klart, at som minimumservice skulle TDC have hjulpet med henvisningsdelen, samt en lang frist. De har sikkert gode eksaminer og fin løn. Jeg ville ikke ansatte en, der havde haft en ledende post i forbindelse med løsningen af denne opgave.

Efter 30. september, helst før, vil en hjemmesideadresse der nu starter sådan her home3.inet.tele.dk/johansso se sådan ud: http://www.per-olof.dk/cdt/%5Bfilnavn%5D , hvor filnavn vil være  som før.

Om min emailadresse hos TDC vil lide samme skæbne, er endnu uvist. De skriver ikke noget om det, hvilket jeg ikke ser som nogen garanti.

Tags: ,

2 kommentarer to “Ussel TDC-service”

  1. per-olof.dk Says:

    Den 1. september har nyheden ramt avisernes notitsspalter. Endnu ingen, der har spurgt os brugere, hvilke vanskeligheder vi står overfor!

    Måske havde jeg ventet, at en eller anden medbruger fandt vej til min blog – måske er I fortsat bare chokerede.

    Jeg skrev alligevel søndag til TDC og brokkede mig over den korte frist, de giver os. For på Googles sider med hjælp til webmastere fandt jeg den oplysning, at de anbefaler at bevare hjemmesider 180 dage på en gammel adresse. Desuden har de en teknik hvorefter der via serveren kan sættes en henvisning på til ny adresse. Nu har jeg vist kun 17 sider tilbae at flytte, dvs har flyttet rigitg mange. Et større problem bliver at finde de sider hos mig selv på anden server, som henviser til de flyttede sider.

    Næste hug bliver, at Geocities hos Yahoo også nedlægger sine hjemmesider. De har dog meddelt, at os, der er betalende kunder automatisk får ny adresse, det holder jeg mig til! Og de vil jo så kunne lave det sådan, at hvis man følger et link til en nedlagt side, smides man hen til den nye. Om det virker, må tiden vise! Foreløbig har jeg kopieret det eksisterende til harddisken. Måske fr jeg samme job hos dem, som TDC har givet mig.

  2. per-olof.dk Says:

    17. september 2009 – Syttens dag -Siderne er flyttet, men det er en omfattende affære at få rettet linkene
    til dem på mine sider på per-olof.dk og Geocitites –

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.