Digtsamling til fri download

Forside til Per-Olof Johansson: Hvor de åbner deres madkurv

Forside til Per-Olof Johansson: Hvor de åbner deres madkurv

 

Her har jeg en digtsamling til fri download!

Hvor de åbner deres madkurv
Digte

© Copyright Per-Olof Johansson 1994/2009

Udsendt 1994 på Politiken Online og andre BBS’er.
Diskette 1995
ISBN 87-985452-0-5

KOPIRET: Kopi må under ingen form gøres til genstand for salg uden efter aftale med forfatteren. Kopiering i kommercielt øjemed til gratis distribuering kun efter aftale med forfatteren.
Pris ved udsendelsen: Gratis ved fremsendelse af formatteret diskette 720 kb samt frankeret og adresseret returkuvert.
Denne mulighed siden afløst af PDF-version 2007/2009, 52 sider.
Kan downloades fra

http://per-olof.dk/maddigt.pdf

Obs! kan med rette printer udskrives ‘som hefte’ på 13 stk A4

Det skulle være en teknisk bedre version, som nu er tilgængelig! Samlingen blev til i midten af 60’erne, men kom altså først ud i luften 1994 på grund af forlagenes træskhed. Jeg vidste ikke dengang hvad ‘ekfraser’ var – men det ville jeg ellers nok have kaldt det.

 

******************

ps 24.april 09:

Det er ulovligt at stille materiele, som andre har coyright på, til rådighed for andre uden aftale med copyright-indehaver, hvilket jeg kan bifalde.  Harning opfordrede i sin kommentar mig til at stille mit materiale til rådighed for Pirate Bay, og da jeg intet ved om selvsamme, gik jeg ind for at se: Læs min kommentar fra i dag og se her, hvad der mødte mig:

Relevant citat fra TDC-side med adgangsstop

Relevant citat fra TDC-side med adgangsstop

Tags:

11 kommentarer to “Digtsamling til fri download”

  1. harning Says:

    “ekfrase”- så blev jeg så meget klogere. 😀 , tænk at det ord kendte jeg slet ikke! Men apropos fri download…, har du så overvejet at lægge digtsamlingen ud på Pirate Bay?

  2. perolofdk Says:

    …næ..den ligger jo her he —jeg må se hvad det er! 🙂

  3. perolofdk Says:

    … nå da .. det var interessant. Jeg har jo læst om Pirate Bay, men med Harnings bemærkning forestillede jeg mig, at hun tænkte på, at det jo kunne være fint med materiale hos dem, som forfatteren rent faktisk selv havde stillet til rådighed til ‘fri download’. Men mål min overraskelse ved at prøve blot at se deres sider! Det er forbudt i Danmark! I hvert fald når man bruger en TDC-server, som jeg. Dog oplyser man hensynsfuldt, at mit forsøg på at stige ombord ikke bliver registreret. Jeg kan da godt forstå, at ulovlig download er belagt med ban – men at jeg ikke engang må se butikken! ..det forstår jeg simpelthen ikke. Det er som at blive adgangsforment til at passere IT-factory’s bygning…
    Mu ved jeg jo slet ikke, om Pirate Bay har materiale, som copyright-indehavere har givet tilladelse til at downloade. Hvis de har det, er det da befængt, hvis jeg ikke har adgang til det?????

  4. harning Says:

    Bare kort, er på vej ud af døren- men jo vist kan man også finde materiale via Pirate Bay som rettighedsindehaverne selv har stillet til rådighed bla har Timbuktu lagt en del ud og selv arbejder jeg på at få sønneke til at lægge nogle af mine digte på nettet (altså dem som de svenske biblioteker censurerede). 🙂

  5. perolofdk Says:

    ..jamen som du ser her på siden – fra min server er der ikke adgang..very simple…ser det anderledes ud i Sverige – også nu når de er blevet dømt??

  6. harning Says:

    Du kan stadig få adgang til siden fra Sverige, hvilket skyldes at de svenske internetudbydere heldigvis ikke vil agere civilt netpoliti. Den samme holdning har de danske netudbydere for øvrigt også lagt for dagen og de fortsætter derfor (så vidt vides) deres retssag i DK hvor næste stop er højesteret.

  7. perolofdk Says:

    …ok – men jeg er ikke koblet op på en server i Sverige….

  8. harning Says:

    Det behøver du heldigvis heller ikke at være for jeg har jo skrevet
    dette indlæg til glæde for danskere som gerne vil på pirate bay. 🙂

    • perolofdk Says:

      – Lyder interessant, selvom det ikke ser helt enkelt ud! Jeg kan mske
      heller ikke umiddelbart f je p, hvilke fordele der er for mit tilbud, ved
      at det ogs findes pPirate Bay? Any way – jeg tror jeg vil se nrmere p,
      hvad den danske dom egentlig gr ud p – om den forbyder mig adgang eller
      blot pbyde internetudbyderne at lukke for adgangen.
      Ps dette er frste forsg p at svare i bloggen direkte fra mit mailprogram

  9. harning Says:

    Den danske dom påbyder visse netudbydere at de skal spærre for adgangen. Så vidt jeg erindrer er det kun sonofon og tdc (og selvfølgelig deres datterselskaber).

  10. Kulturministre for skud « Harning Says:

    […] Dagbladet og “Pirate Bay og civil ulydighed” Og apropos Pirate Bay så læs også Per-Olof Johanssons interessante betragtninger om hvem der censurerer hvem og […]

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.