Danmark dem vi er

Danmark – det er jo dem vi er. Og så den klat jord, som er dukket op af havet – ‘havfrue-Danmark’. Jeg synes dette er en sang, som gerne fortjener sin udbredelse. En sang til overvejelse og så er der det tidstypiske. Det er vist et digt, i den form tiden kan acceptere det.

Jeg var rundt om Anitas blog, ellers havde jeg nok ikke set den. Man kan diskutere, hvor mange steder, de samme ting kan og bør placeres. Behøver det, som vel allerede er ‘mainstream’, at formidles yderligere?

Natasja synger: “En grådig mand er ikke svær at forføre” – hvis jeg ellers hørte rigtig. Eneste fejl i den linje er vel nok – at mand er ental –

Tags: , , , ,

2 kommentarer to “Danmark dem vi er”

  1. anita thomhave simonsen Says:

    Hej Per-Olof !

    uha det glæder mig da at du kan lide sangen og teksten….ja på en måde er det et digt…….sjovt at hun taler om de gode gamle dage som dengang Christiania var hot og frisindet var større….der er ikke meget strømlinet karrieremadamme over hende……hun er ret god synes jeg….sangen specielt…den swinger godt og man skal have tungen lige i munden for at kunne synge med og øret i højeste beredskab for at høre de rigtige ord….sjovt…

  2. perolofdk Says:

    – ja og så har man så længe hørt om den men ikke hørt den – et digt kan være godt uden du kan skrive under på det hele som ‘mening’ – og det tror jeg ikke jeg kan – men det er godt gjort!

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.