Elendig telefonsvarermuzak

Har haft en periode, hvor jeg har haft anledning til at lytte til en masse telefonsvarermuzak. Hvorfor er den uden en eneste undtagelse så teknisk elendig?Man skulle synes, der var penge i at bryde den onde cirkel? Mange steder skal man evaluere samtalen, så husk at klage over muzakken…😁

Jeg spurgte ChatBot, og er helt enig, bortset fra, at den taler om, at lyden ofte er er elendig. Nej, det rettede jeg til ‘altid’!

Her er nogle mulige grunde til, at telefonsvarermuzak altid er teknisk elendig:

1. Prioritet: Telefonsvarere ses generelt som et sekundært element, så der tildeles sjældent mange ressourcer til at optimere lyden og musikken. Fokus er oftere på at formidle beskeden på en hurtig og funktionel måde.

2. Gamle systemer: Mange telefonsvarersystemer benytter ældre teknologi, hvor lyden komprimeres og behandles på en måde, der giver dårlig kvalitet. Der er ikke altid budget eller incentiver til at opgradere.

3. Standardleverandører: Mange virksomheder benytter standardleverandører af telefonsvarermuzik, som leverer ét-størrelse-passer-alle løsninger med begrænset lyd- og musikvalg.

4. Manglende prioritering: For mange virksomheder er telefonsvareren ikke en høj prioritet, så der allokeres sjældent ressourcer til at forbedre oplevelsen for kunderne.

5. Lavt budget: Mange virksomheder ønsker billige løsninger, hvilket går ud over lyden og musikvalget på telefonsvarerne.

Så i korthed handler det ofte om mangel på fokus, ældre teknologi og budgetmæssige overvejelser, som resulterer i den elendige lyd, man altid hører i telefonsystem-muzakken.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.