Om muligheden for markedsløs tænkning

 

Per-Olof Johansson: Overvejelser over et selvportræt. 2009
Per-Olof Johansson: Overvejelser over et selvportræt. 2009

Om Muligheden for  Markedsløs tænkning

Henvendt til gud og hvermand og filosoffen, forfatteren, fotografen, bloggeren og facebook ven Henrik Bandak i særdeleshed. 

Til en begyndelse og afslutningsvis: Den sande lærer giver ingen svar, men stiller spørgsmål.

 Hvis man har noget at stå imod med, er det en god ide ikke at bøje sig for trusler.

Hvis jeg kun har mit eget liv at stå imod med – er det min egen afgørelse.

Hvis jeg står imod en trussel og derved river andre med mig, er jeg på knapt så sikker moralsk grund!

Tænk på at inddrage Dalai Lama i statskundskabsstudiet. Her er et menneske uden fysisk magtmidler af nogen art, som skræmmer det vældige Kina. Han afslører det kapitalistkommunistiske Kinas sande ansigt.

En dansk politiker, som nu vil tage kampen op med Kinas trusler mod det danske salgsmarked på grund af, at Dalai Lama har besøgt den danske statsminister, bør lære af netop Dalai Lama, hvordan man gør dette uden at puste sig op for at illudere en fysisk magt, man ikke har.

Læs videre her

Tags: , , , , ,

2 kommentarer to “Om muligheden for markedsløs tænkning”

  1. henrik bandak Says:

    Ja, det er i det mindste godt at de magter man slås mod, med al respekt, ikke er så mægtige som Rusland eller Kina. Men at viljen ikke fattes, det skal man bestemt ikketage fejl af grundet en ejendommelig art selvforstærkende korruptions- og forhærdelsesproces hos selvherlige magtinstanser med kollektiv selvbevidsthed.

  2. per-olof.dk Says:

    ..tror det gerne eller rettere – u-gerne!

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.