Ny åreladning: Sindsygt medicinmarked!

 Åreladning ifl.'Der Schapherders Kalender' 1523, UB II, Kbh.

Jeg skulle have en ny medicin. Lægen havde stillet  mig i udsigt, at den i hvert fald ikke var  dyr – ca. 50,- kr. Apotekets pris var: 381,- kr. fordi det andet mærke var udsolgt! Heldigvis kan jeg vente nogle dage, så er de andre leveringsdygtige igen – men kun måske. Havde det nu være blodtrykket der skulle op – så havde jeg sikkert ikke behøvet medicinen!Det er jo fuldstændigt rablende sindsygt med sådanne prisspring. Apoteket kan jo rimeligvis bare forklare situationen og synes det er lige så vanvittigt, som alle vi andre. Hvad gør regeringen ved dette problem, som nu har varet i flere år! Hvad gør medierne, for det er åbenbart dem, som skal på banen, før der sker noget!Vågn dog op!

Tags: , , ,

2 kommentarer to “Ny åreladning: Sindsygt medicinmarked!”

  1. Per-Olof Says:

    Sagen udvikler sig: Mandag kunne den billige medicin alligevel ikke leveres! – og prisen var nu 460 Kr.!

    Apoteket agerede imidlertid kreativt og spurgte, om der var en speciel grund til, at jeg skulle tage ½ 10 mg tablet.

    Det kunne jeg jo ikke svare andet på, end det ved jeg ikke, så vi skønnede, at det var ok med et glas med 100 stk. 5 mg.

    Som så kostede kr.155,9. Havde jeg nu købt to glas for at nå receptens mængde, ville det have udløst tilskud, så prisen ville være ca. 260, altså dog noget billigere end originalmedicinen!

  2. perolofdk Says:

    Onsdag: Nu er prisen nede på kr. 47 igen! Men på apoteket meddelte de mig, at aotekeren havde klaget til lægemiddelstyrelsen – og det kunne jeg naturlivis kun udtrykke min tilfredshed med! Bortset fra altså, at manøvren kostede mig kr. 120,-, da jeg jo ikke vidste hvad jeg ventede på! Øv.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.