Bange for hunde

hunden bider ikke i dag © per-olof johansson
hunden bider ikke i dag © per-olof johansson

Politikens Anita Bay Bundegaard skriver idag en spalte om, at hun er bange for hunde.Den kan jeg helt tilslutte mig. Jeg havde engang den fornøjelse, at få udtrykt det selvsamme i en kronik i Politiken. Jeg har og havde skam forsøgt at få placeret mange forskelligartede kronikker i Politikken – om Kommunernes Landsforening, om det kommunistiske manifest, om høvding Seattle, om den sjette Brudevæltelur, som havnede i Sct.Petersborg – om digte i aviserne  og meget andet, altsammen ret alvorlige sager. Det lykkedes at få en kronik om hundene i Politiken. Ikke i første hug – men da der skulle komme et indslag i TV-avisen om emnet forsøgte jeg en gang til – og så kom den i. Jeg fik mange vrede breve fra hundeelskere, der var sågar en hustru til en sindsygelæge som mente jeg burde lade mig indlægge!
Jeg kan ikke linke til dagens artikel i Politiken, for jeg kan ikke finde den på nettet, måske hører den til den slags, som slet ike lægges ud på nettet. Men morsomt er det her, at kunne linke til min gamle artikel og til de andre, som så fandt vej ud i verden på anden vis. Da jeg i mange år havde indlæg på andre niveauer i Politiken, var jeg rigtig glad for Politiken. Da jeg over en længere periode heller ikke fik den slags ting optaget, har jeg opgivet at sende dem noget.
Det hører vist nok til det, man ikke taler om. Jeg kan ikke lade være. Det sker nemlig ikke sjældent at nogen henviser til noget, jeg forleden skrev i Politiken. “Nej det gjorde jeg ikke, det var i Frederiksborg Amts Avis.” “Nej det gjorde jeg ikke, det var i Information.” Selvfølgelig kunne det have stået i Politiken – men hvis de ikke vil ha’ mig – så skal det da ikke hedde sig, at jeg skriver i Politiken.

PS: apropos link til Anita Bay Bundegaards artikel, synes det dog at foreligge for læsere i udlandet! Jf. dette link til noget som hedder www.pressdisplay.com/

Google svarer: Politiken (14 Feb 2009) onlinePolitiken – 14 Feb 2009. Table of content – Politiken (14 Feb 2009) … Hunderæd · Barack Obama og Europa · Fra Rushdie til Muhammedkrise …

Tags: , , , ,

2 kommentarer to “Bange for hunde”

  1. harning Says:

    Jeg ved ikke hvad jeg skal sige…
    Andet end at det desværre bekræfter mine egne oplevelser med Politiken. 😦

  2. perolofdk Says:

    – jo – men i 30 år regnede jeg bare med at sende indlæg til Politiken, så varer det jo lidt inden man fatter, at man er lagt på is…

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.